Autor Wtek: Cień Czarnobyla - Edycja profilu Naznaczonego  (Przeczytany 336 razy)

0 uytkownikw i 1 Go przeglda ten wtek.

Offline Gatzek

  • Mechanik
  • ****
  • Wiadomoci: 42
  • Reputacja: 229
    • Zobacz profil
Odp: Cień Czarnobyla - Edycja profilu Naznaczonego
« Odpowied #6 dnia: Lipiec 18, 2014, 10:29:14 pm »
Niesmiertelność uzyskałem w ten sposób, że podkręciłem na maxa odporność kombinezonu :)
Komunikat:
Iwan Bezdomny: Na Kordonie pojawił się zagraniczny konsultant! Łapcie go bracia stalkerzy!

MegaUpload

  • Go
Odp: Cień Czarnobyla - Edycja profilu Naznaczonego
« Odpowied #5 dnia: Lipiec 18, 2014, 08:32:22 pm »
A " nieśmiertelność" Naznaczonego ?  ;) ;D 8)

Offline Vandrerer

  • Mechanik
  • ****
  • Wiadomoci: 73
  • Reputacja: 312
  • Ultrwyrax dupax of szadoł
    • Zobacz profil
Odp: Cień Czarnobyla - Edycja profilu Naznaczonego
« Odpowied #4 dnia: Luty 19, 2013, 02:32:37 pm »
Gdzie ustala się dźwięk/granicę, przy której uaktywniany jest odgłos bicia serca przy krwawieniu? Chciałbym, aby bicie serca było słyszalne już przy pomarańczowym wskaźniku utraty krwi, nie tylko przy czerwonym.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2013, 02:44:51 pm wysana przez Vandrerer »

Offline Liar

  • Stalker
  • **
  • Wiadomoci: 71
  • Reputacja: 232
    • Zobacz profil
Odp: Cień Czarnobyla - Edycja profilu Naznaczonego
« Odpowied #3 dnia: Luty 07, 2013, 12:11:22 pm »
Dziękuję. Opis szczegółowy, a jednocześnie łatwy do wykorzystania.

Offline cichy

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomoci: 1102
  • Reputacja: 1218
    • Zobacz profil
Odp: Cień Czarnobyla - Edycja profilu Naznaczonego
« Odpowied #2 dnia: Luty 03, 2013, 09:27:01 pm »
Zdolny jesteś. Świetna praca. Dziękuję, na pewno skorzystam ;D

Offline Syfilis

  • Mechanik
  • ****
  • Wiadomoci: 38
  • Reputacja: 232
    • Zobacz profil
Cień Czarnobyla - Edycja profilu Naznaczonego
« Odpowied #1 dnia: Luty 03, 2013, 01:32:28 am »
Zmiana udźwigu
potrzebne pliki - system.ltx (config), actor.ltx (config/creatures)

W pliku system.ltx szukamy linijki max_weight = 50 i zmieniamy wartość, np. na 60 (kg).
W pliku actor.ltx szukamy linijki max_walk_weight = 60 i zmieniamy wartość, np. na 70 (kg).
W efekcie tej edycji zwiększymy udźwig o 10 kg, gdzie 60 (system.ltx) oznacza pierwszą granicę udźwigu, a wartość 70 (actor.ltx) oznacza drugą granicę po przekroczeniu której stracimy zdolność poruszania się.
-------------------------------------------------------------
Zmiana wzrostu
potrzebny plik - actor.ltx (config/creatures)

W pliku szukamy linijki camera_height_factor = 0.85 i zmieniamy wartość, np. na 0.95
-------------------------------------------------------------
Zmiana początkowego wyposażenia
potrzebne pliki - escape_dialog.script (scripts) i opcjonalnie plik dialogs_escape.xml (config/gameplay)

W pliku escape_dialog.script szukamy funkcji function give_weapon_to_actor (trader, actor)
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_pm", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_9x18_fmj", "in")
dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_9x18_fmj", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_knife", "in")     
end
w której mamy ujęte (w cudzysłowiach) rzeczy jakie dostajemy od Wilka na początku gry. Jeżeli chcemy coś dodać lub zmienić, wystarczy dopisać kolejną linijkę wzorując się na tych, które już są. Przykład function give_weapon_to_actor (trader, actor)
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_pm", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_9x18_fmj", "in")
dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_9x18_fmj", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "antirad", "in")     
    dialogs.relocate_item_section(trader, "medkit", "in")     
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_knife", "in")     
end
Jeżeli nie wiemy jaką nazwę wpisać, np. dla apteczki, wystarczy podejrzeć plik trade_generic.ltx (config/misc) w którym znajdziemy nazwy wszystkich przedmiotów dostępnych w grze.
Opcjonalnie możemy również zmienić moment w którym dostajemy początkowe wyposażenie, tak by ekwipunek dostać juz podczas rozmowy z Sidorowiczem. W tym celu należy edytować plik dialogs_escape.xml. Szukamy w nim tego fragmentu [i]</phrase>
            <phrase id="1111111111">
                <text>escape_lager_volk_talk_1111111111</text>
                <action>escape_dialog.give_weapon_to_actor</action>
            </phrase>[/i]
Nas interesuje jedynie linijka <action>escape_dialog.give_weapon_to_actor</action>, która wywołuje funkcję opisaną w pliku escape_dialog.script. Wycinamy tą linijkę i wklejamy do tego fragmentu </phrase>
            <phrase id="32111">
                <text>escape_trader_start_dialog_32111</text>
                <give_info>esc_trader_can_leave</give_info>
                <give_info>tutorial_wounded_start</give_info>
                <next>321111</next>
            </phrase>
tak by całość wyglądała następująco </phrase>
            <phrase id="32111">
                <text>escape_trader_start_dialog_32111</text>
                <action>escape_dialog.give_weapon_to_actor</action>
                <give_info>esc_trader_can_leave</give_info>
                <give_info>tutorial_wounded_start</give_info>
                <next>321111</next>
            </phrase>
Dzięki tej zmianie, to Sidorowicz a nie Wilk wręczy nam broń, amunicję i inne przedmioty określone w skrypcie escape_dialog.
-------------------------------------------------------------
Zmiana odległości w jakiej omijamy przeszkody
potrzebny plik - actor.ltx (config/creatures)

Szukamy w tym pliku fragmentu stalker_restrictor_radius = .55;0.55;0.75;0.9
stalker_small_restrictor_radius = .55;
i zmieniamy wartości opisane po znaku równości na stalker_restrictor_radius = .05
stalker_small_restrictor_radius = .05
Dzięki tej małej zmianie zmniejszymy ryzyko utknięcia w jakimś wąskim przejściu zablokowanym, np. przez jakiegoś NPC.
-------------------------------------------------------------
Zmiana ilości miejsc na pasie
potrzebne pliki - system.ltx (config) oraz inventory_new.xml i inventory_new_16.xml (config/ui)

W pliku system.ltx szukamy tej linijki max_belt = 5 //16 i zmieniamy wartość, np. na 10, tak że całość będzie wyglądać następująco max_belt = 10 //16 Aby zmiana działała, musimy jeszcze edytować plik inventory_new.xml lub (jeżeli mamy ekran panoramiczny) plik inventory_new_16.xml. Możemy oczywiście edytować oba te pliki.
W pliku inventory_new.xml szukamy fragmentu <dragdrop_belt x="645" y="136" width="410" height="60"
            cell_width = "60" cell_height="60" rows_num="1" cols_num="5"/>
i zmieniamy wartość z frazy rows_num="1" na rows_num="2" tak by całość wyglądała następująco <dragdrop_belt x="645" y="136" width="410" height="80"
            cell_width = "60" cell_height="40" rows_num="2" cols_num="5"/>
Zmieniłem również wartość we frazie cell_height="60" (wysokość kratki) na cell_height="40" tak by całość ładnie się mieściła w wyznaczonym na pasie miejscu.
Identyczną zmianę przeprowadzamy w pliku inventory_new_16.xml, który po edycji powinien wygladać następująco <dragdrop_belt x="600" y="136" width="225" height="80"
            cell_width = "45" cell_height="40" rows_num="2" cols_num="5"/>
Po tych zmianach będziemy mieli na pasie 10 miejsc na artefakty.

Na początek to tyle. Opisałem kilka podstawowych i najbardziej pożądanych zmian w profilu Naznaczonego. Z czasem dopiszę kolejne.
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2013, 12:20:39 pm wysana przez nelson »
Jesteśmy zbukami pośród zdrowych jaj (nie moje, ale dobre)