Autor Wtek: Zmiany możliwości GG  (Przeczytany 312 razy)

0 uytkownikw i 1 Go przeglda ten wtek.

Offline cichy

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomoci: 1102
  • Reputacja: 1218
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany możliwości GG
« Odpowied #3 dnia: Lipiec 27, 2014, 08:42:11 pm »
   W modach są stosowane tak zwane anty-czity uniemożliwiające nam w grzebaniu w plikach. Są dwie metody na ominięcie tego:

Metoda 1:
przemianowujemy actor.ltx na actor1.ltx i dokonujemy zmiany w pliku system.ltx z #include "creatures\actor.ltx" na #include "creatures\actor1.ltx". Podobnie postępujemy z innymi plikami w których "majstrujemy" a znajdują się one w system.ltx - np z inventory.ltx.

Metoda 2: Pozwala na zmiany we wszystkich plikach moda (pozwoli na dodanie polonizacji do NLC6 ;D). Idziemy do pliku gamedata\scripts\amk.script i odnajdujemy linijkę xrs_utils.getStartTime(StartTime) - wywalamy ją.

   Metodę pierwszą już przetestowałem na modzie OP-2 - działa bez zarzutu - mój GG szybciej śmiga ;), drugą przetestuję na modzie NLC6 również opartym na AMK - po nałożeniu spolszczenie wywalało - anty-czit blokował.

ŹRÓDŁO: http://www.amk-team.ru/forum/index.php?showtopic=12839
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2014, 11:30:14 am wysana przez cichy »

Offline cichy

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomoci: 1102
  • Reputacja: 1218
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany możliwości GG
« Odpowied #2 dnia: Wrzesie 12, 2013, 08:54:41 pm »
   Mnie wnerwia, kiedy przy dużej ilości lokacji brak przewodników a GG wlecze się 20 raz przez tę samą lokacje enty raz noga za nogą. Aby zaczął żwawiej biegać zmieniamy te parametry w actor.ltx - ja na takie zmieniam:
run_coef                = 2.2
sprint_koef             = 3.5
I  jeżeli następują  obrażenia GG w czasie biegu zmieniamy te parametry na daną wartość:
ph_crash_speed_min = 100004
ph_crash_speed_max = 300000
ph_collision_damage_factor = 0.0
ph_mass = 100


Teraz jesteśmy jak Usain Bolt  ;D.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2014, 07:21:50 pm wysana przez cichy »

Offline kondotier

  • Zwiadowca
  • ****
  • Wiadomoci: 522
  • Reputacja: 778
    • Zobacz profil
Zmiany możliwości GG
« Odpowied #1 dnia: Wrzesie 12, 2013, 12:14:52 am »
Poniżej kilka wskazówek, jak poprawić możliwości i odporność naszej postaci. Przed dokonaniem jakichkolwiek zmian, obowiązkowo robimy kopie pliku. Jeśli czegoś nie jesteśmy pewni, zmiany każdego parametru - za wyjątkiem udźwigu, 4 parametry od razu, bo nie będzie efektu - wykonujemy po kolei i sprawdzamy. W razie problemu, wiemy na którym parametrze.

OSTRZEŻENIE.
Poniższe podpowiedzi są możliwe do wykonania tylko w modach, w których autor moda nie dokonał blokad uniemożliwiających proste zmiany.
W takich zablokowanych modach, zmiany są możliwe po dokonaniu dodatkowych zmian w innych plikach, lub zastosowania konwerterów oddzielnych dla danego moda.
Najkorzystniej jest otwierać pliki NP++, pozwalającym szybko znaleźć interesującą nas linię po jej numerze.

Poniższe wartości w liniach, są przykładowe, a występujące po średniku ( ; ) martwe. W każdym modzie mogą być inne, zależnie od woli autora moda. Zasada zmiany jednak jest taka sama.

UDŹWIG i ZASIĘG DLA klawisza UŻYJ - zmieniamy w plikach system.ltx - zamiennie w inwentory.ltx -> gamedata > config - oraz w pliku actor.ltx -> gamedata > config > creatures

W pliku system. ltx. ( lub gdy w nim tego nie ma - szukamy pliku inwentory.ltx )

Szukamy frazy.

[inventory]
take_dist = 2       - odpowiada za odległość z której możemy korzystać z klawisza "Użyj". Zwiększenie np. do 4, ułatwia dotarcie do przedmiotów za przeszkodą, artefaktów w anomalii, łupienie zwłok. Przeszkadza w ciasnych pomieszczeniach i przejściach.

max_weight = 50     - górna wielkość wagi inwentarza w plecaku. Zbyt duża może utrudniać korzystanie z niskich slotów plecaka, lub powodować wypadanie przedmiotów. Usunięcie przyczyny skomplikowane, ale możliwe.
Dublowany w actor.ltx -
Muszą być jednakowe. Zmieniamy na pożądaną, np. 150.

max_ruck = 56       - waga inwentarza, po przekroczeniu której mamy w PDA sygnalizację udźwigu na czerwono. Zmieniamy na pożądaną, np. 156.
Ostrzega o możliwości unieruchomienia. Musi być mniejsza od udźwigu max_walk_weight = 60 w pliku actor.ltx. GG zaczyna tracić siły.

W pliku actor.lts

max_item_mass  = 50.0  - odpowiada tak, jak max_weight = 50 w system.ltx. Zmieniamy na pożądaną, np. 150.

max_walk_weight = 60   - odpowiada za wagę inwentarza, po przekroczeniu której GG traci możliwość poruszania się.
Wskazana większa od max_item_mass i max_ruck. Zmieniamy na pożądaną, np. 160.



UNIKANIE UTRATY SIŁ...gamedata > creatures > actor.ltx.

Korzystne zmiany ułatwiające grę, w przypadku ucieczki do ukrycia przed emisją, przed mutantami w bezpieczne miejsce, lub przyśpieszenia dotarcia do odlegego celu itp.

stand_power = -0.005

To szybkość z jaką przybywa sił gdy stoimy. Im większa wartość, tym szybciej wracają siły.
np.-0.02 przyśpiesza odzysk sił.

[walk_power = 0.00001

Określa szybkość z jaką ubywa sił podczas chodzenia. Im współczynnik większy ( np. 0.0001), tym szybciej tracimy siły. Zmienić można maksymalnie do 0.000001

UTRATA SIŁ W WYNIKU OBCIĄŻENIA.

Za utratę sił podczas używania przeciążonego  plecaka - po przekroczeniu granicy udźwigu - odpowiada linia

overweight_walk_k = 5 ;9 ;10

cyfrze "5"  można przypisać wielkość w granicach...0.00001 do 5, lub do tej która może być w oryginalnym pliku.
Przy skrajnej wartości ...0,000001...GG nie traci sił podczas biegu, traci jednak podczas skoku.

Zmniejszyć należy 5, maksymalnie do 0.000001

SKOKI. gamedata > creatures > actor.ltx.

Jeżeli chcemy dokonać zmiany w utracie sił podczas skoku, edytujemy w tym pliku linię odpowiedzialną za skok z ciężkim plecakiem w sposób podany pod poniżej.
overweight_jump_k = 2 ;9 ;10
Cyfrę 2 zbliżamy do 0, zmiana np. na 0.0001 - max. 0,000001

WYSOKOŚĆ SKOKU I WSPINACZKA.

Wysokość skoku.

Opowiada linia jump_speed = 7.6
 
Maksymalna, realna do gry wartość to 8. Lądując przy wyższych wartościach,możemy się uszkodzić. Wyższe wartości wybieramy, w specyficznych sytuacjach w niektórych modach.

Wspinaczka na pochyłości.

Odpowiada linia climb_coef = 0.7
Nie przekraczać wartości 1. Wyższa wartość utrudnia przejście z drabiny na płaski teren i zatrzymanie się na szczycie małego kamienia.
 
Droga do sukcesu usłana jest różami. Jest piękna, ale ma kolce.